Arbejdet med borgermål

  • Hvordan skal vi egentlig forstå forskellen på formål og mål?
  • Hvor konkret skal målet knyttes op på ydelserne?
  • Kan vi skrive det borgerne ønsker, selvom det ikke hænger direkte sammen med det, vi visiterer til?

 

Spørgsmål som disse bliver vi ofte mødt af, når talen falder på myndighedspersoners arbejde med at sætte retning på borgerens plan eller lave formålsbeskrivelser.

På denne temadag vil vi udfolde begreberne i målarbejde og inspirere til den konkrete myndighedspraksis. Vores afsæt er, at arbejdet med formål og mål rummer flere lag af organisatoriske, faglige og sproglige udfordringer. Vi arbejder teoretisk og praktisk og udfolder målarbejdet som en både professionel og organisatorisk praksis.

Hvad får jeg ud af dagen?

Formålet med temadagen er at skabe klarhed om de faglige forståelser, der er for det professionelle arbejde med mål og formål. Derudover er det også formålet at skabe grundlag for samarbejde med afsæt i en fælles forståelse af retning og mål for borgerens forløb.

Efter temadagen kan deltagerne:

Fundamentet for dette er en organisatorisk, fælles grundlæggende faglig forståelse af begreberne, og hvordan
man kan omsætte disse til konkret praksis både i dialogen
med borgere og pårørende før og skriftlig i afgørelsen efterfølgende.

Hvad indeholder dagen?

Vi vil blandt andet undersøge:

Hvem kan deltage?

Dagen er målrettet medarbejdere, der har konkret sagsbehandling inden for serviceloven.

Der er pt. ingen åbne hold – kontakt os for at høre mere om muligheden for hjemkøb.

Temadage
Dato
Lokation
Venteliste
Pris
Tilmelding

Har du spørgsmål eller ønsker I at hjemkøbe temadagen?

Temadagen udbydes også som hjemkøb til egen kommune, og kan skræddersyes så den passer præcis til jeres behov.

Hvis du ønsker at vide mere om temadagen eller andre muligheder for at sætte fokus på jura, sagsbehandling,  professionelle samtaler, konflikthåndtering m.m. er du velkommen til at kontakte uddannelseschef Louise Bojsen.