Tag hånd om konflikten

Der findes intet quick fix.

Vi kan lige så godt sige det med det samme: Der findes ingen universalnøgle eller standardformuleringer, der kan løse enhver konflikt. Vi er også temmelig trætte af det.

Det er imidlertid ikke det samme, som at der ikke er noget at stille op, når uenighederne melder sig, pulsen stiger og følelserne stikker afsted med én.

Hvad får jeg ud af dagen?

Det er ikke nemt at navigere i professionelle samtaler med modsatrettede interesser og rammer der ikke er til forhandling. Der kan nemt opstå brudte forventninger og skuffelse, ønsker der ikke kan imødekommes og konflikt.

Men gennem træning af forskellige strategier og kommunikationsgreb, kan vi blive bedre til at navigere i og tage hånd om de konfliktfulde samtaler – og endda samtidig passe på både os selv og den anden, hvad end det er en kollega, samarbejdspartner eller borger.

På temadagen kommer vi til at se nærmere på betydning af den asymmetriske magtrelation ift. konflikthåndtering. Vi skal arbejde med det, vi kalder konfliktens anatomi, nemlig hvad er en konflikt og hvordan fungerer den.

Alle deltagere på temadagen går hjem med en række strategier til, hvordan vi kan tage hånd om konflikten. Vi kommer også ind omkring konflikthåndtering i telefonsamtaler, da vi ved, at det for mange myndighedspersoner er her, de primære samtaler foregår.

Endeligt skal vi også se nærmere på begrebet ”følelsesforvaltning”, og hvordan vi kan tage hånd om vores egne følelser og reaktioner i konflikten.

Temadage
Dato
Lokation
Venteliste
Pris
Tilmelding

Har du spørgsmål eller ønsker I at hjemkøbe temadagen?

Temadagen udbydes også som hjemkøb til egen kommune, og kan skræddersyes så den passer præcis til jeres behov.

Hvis du ønsker at vide mere om temadagen eller andre muligheder for at sætte fokus på professionelle samtaler, konflikthåndtering m.m. er du velkommen til at kontakte uddannelseschef Louise Bojsen.