Netværk for faglige koordinatorer
På initiativ fra Hvidovre Kommune har vi startet et netværk for faglige koordinatorer, hvor formålet er at dele viden, sparre om faglige udfordringer og få inspiration til nye ideer og muligheder i egen myndighedsfunktion. Netværket er målrettet fagkoordinatorer fra social- og sundhedsområdet.
Dette får du som deltager
Vi mødes tre gange årligt i netværket, og møderne tilrettelægges, så der er plads til at vidensdele, sparre og få konkret sagssparring. Imellem møderne er der mulighed for at bruge netværket til at få svar på konkrete spørgsmål. Det foregår via mail, og man kan altid bede om at komme af en mailkorrrespondance, hvis det ikke er relevant.
Dette får du som deltager i netværket:
- Nyeste viden på området og mulighed for at drøfte ny lovgivning og nye principmeddelelser.
- Mulighed for at tale om og udveksle ideer for implementering af nye arbejdsgange
- Sagssparring på konkrete udfordringer eller sager, der er særligt komplicerede.
- Et sparringsrum i hverdagen med andre, der forstår din praksis.
Konkrete faglige udfordringer, vi sætter fokus på
På netværksmøderne bliver du opdateret på den nyeste viden på dit område. Herunder kan du se eksempler på konkrete temaer, vi har på dagsordenen i netværket:
IT:
- FSIII – funktionsevnevurdering /dokumentation / tværfaglighed (tages op til mødet i juni)
- Nyt IT-system
- Nyt omsorgssystem
Faglige:
- 83 a – rehabilitering – implementering arbejdsgange, koordinering
- Visitation til sygepleje
- Revideret servicelov – hvad får den af betydning?
Helhedssagsbehandling:
- Snitflader til samarbejdspartnere i forhold til hjælpemidler/supplerende artikler
- Opdele visitationsopgaver
- Effektiv kompetence /ressourceudnyttelse
Rollen:
- Plads til udviklingsopgaver
- Snitflader til ledelse / konsulenter – hvordan er placeringen
- Omsætte vedtagne beslutninger i forhold til hvordan de ”passer til det værdi-sæt i kommunen”
- A+ b løsninger/ambitionsniveau
- Rammesætning i forhold til opgaverne
- Afdelingens forståelse for rollen
- Prioritering af tid i afdeling eller ude af afdelingen.
Rammer og praktisk information
Lige nu er netværket i fuld gang. Kontakt os nedenfor, hvis du vil skrives op til opstart af næste netværk.
Har du spørgsmål til netværket?
Uanset om du ønsker at vide mere om netværkets formål, kommende arrangementer, eller bare vil have yderligere information om mulighederne for sparring og vidensdeling, så tøv ikke med at kontakte Julie.
Hun glæder sig til at svare på dine spørgsmål og hjælpe dig med at få mest muligt ud af vores faglige fællesskab..
- +45 23 10 15 55
- ADM@SUBSTANS-KONSULENTHUS.DK