Juridisk sparring – Få svar på dine spørgsmål – hurtigt
Gode råd er fortsat gratis hos Substans, men nogle gange er der brug for lidt mere end et hurtigt, godt råd. Derfor giver vi dig nu muligheden for at få sparring på dine juridiske spørgsmål.
Juridisk sparring sælges som klippekort, som I kan bruge, når behovet opstår.
Brug juridisk sparring til at undgå fejl, ressourcespild og dyre løsninger
Når sagsbehandlingen bliver kompleks, kan det have flere konsekvenser.
Først og fremmest kan der ske formelle fejl, der kan trække sagen i langdrag. Der kan også ske fejl, der betyder hjemvisninger eller ændringer i Ankestyrelsen. Det trækker sagen i langdrag, og man kan ende med at bruge uforholdsmæssigt lang tid på sagen. Der kan blive inddraget flere medarbejdere, end det er nødvendigt, og nogle gange kan de komplekse sager også resultere i dyre løsninger.
Hvis sagen ikke bliver grebet rigtigt an, kan det gå ud over kvaliteten, og det kan være med til at konfliktoptrappe situationen.
Med juridisk sparring bliver I sikre på, at I griber sagen rigtigt an fra start. Det kan forebygge konflikter og minimere risikoen for sager, der trækker i langdrag og ender i for dyre løsninger.
Hvorfor booker man juridisk sparring?
Juridisk sparring kan være svaret på mange af de udfordringer, I står med. Det kan eksempelvis være, hvis borgeren er utilfreds med den hjælp han/hun får og ønsker at få mere hjælp. I sparringen kan vi sammen undersøge: har I behandlet sagen rigtigt indtil nu? Er der noget, I skal være opmærksom på i forhold til sagsbehandlingsreglerne? Skal borgeren partshøres? Kan der være samarbejdspartnere, I kan inddrage? Er der andre indsatser, I kan overveje? Det vigtigste ved sagssparringen er, at I går derfra med en klar plan om, hvad I skal gøre nu.
Vi hjælper ofte i disse situationer:
- Der er sket en ændring på området, såsom en ny principmeddelelse eller ny lovgivning. I står overfor at træffe den første afgørelse og vil gerne sikre, at I kommer rigtigt fra start.
- Når sagen er gået i hårdknude, og I har brug for sparring på, om I har løst det på den rigtige måde indtil nu, og hvordan I kan komme videre med sagen på en konstruktiv måde. Det kan eksempelvis være ved en konfliktfyldt sag, en sag der har kørt i en lang årrække, eller en sag hvor borgeren gentagne gange har klaget.
- Ved særlige tilfælde: sager I sjældent har, og derfor har brug for sparring på at løse.
Juridisk sparring til myndighedsledere- og medarbejdere
Juridisk sparring kan både foregå med myndighedslederen i samarbejde med en visitator, og det kan også være visitatoren selv, der rækker ud til os.
Der er også mulighed for at samle et helt team, når I vil have sparring. Det kan eksempelvis foregå én time ugentligt, hvor alle medarbejderne i teamet kan være med. Medarbejderne kan deltage, når de har konkrete sager, de sidder med et spørgsmål til. Mange vælger at deltage selv de dage, de ikke selv har sprøgsmål, fordi sparringen giver mulighed for at vidensdele og løfter kvaliteten af deres juridiske kompetencer.
Det får du hos os
Når du booker juridisk sparring, kan du forvente at få konkret, relevant og praksisnær sparring i alle dele af sagsforløbet. Det vil sige fra opstart af sag til sagsbehandlingstilrettelæggelse til afgørelsesbrev og i klageprocessen.
Sparringen kan foregå over telefon, Teams eller via mail.
Vi er jurister og humanister, og vores formål er i sidste ende at gøre en forskel for borgeren. Derfor får du juridisk sparring med fokus på de gode løsninger for borgeren.
Vil du høre, hvordan vi bedst kan hjælpe dig?
Er du interesseret i professionel juridisk sparring, er du velkommen til at kontakte vores jurist og chefkonsulent Julie.
- +45 23 10 15 55
- ADM@SUBSTANS-KONSULENTHUS.DK