Vi har i Substans det seneste år set en stigning i efterspørgslen på at arbejde med borgerkommunikationen og kommunikationen i samarbejdsrelationerne.
§ 83a kalder på andre typer af samtaler, og mange har oplevet sig udfordret i kommunikationen, når der skal ekstra fokus på borgerens formål og motivation. Samtidig kalder den helhedsorienterede sagsbehandling også på tværfagligt samarbejde og kommunikation på tværs af enheder og i eget team.
Uddannelsen er målrettet myndighedspersoner, der har flere års erfaring med myndighedsfunktionen på det sociale- og sundhedsfaglige område, og som ønsker efteruddannelse eller en formelt kvalificerende uddannelse. Som myndighedspersoner forstås visitatorer, sagsbehandlende terapeuter og sagsbehandlere.
Formålet er at styrke deltagernes kommunikative kompetencer i mødet med borgere, kolleger, i teamet og med tværfaglige samarbejdspartnere, sådan at de bedre kan:
Kontakt os gerne, hvis du/I ønsker at vide mere om uddannelsen eller andre muligheder for at sætte fokus på professionelle samtaler i myndighedskonteksten. F.eks. gennem andre metoder, særlige kommunikative temaer eller kortere forløb.