COVID-19: Fleksibilitet og sikkerhed for deltagerne

Hos Substans gør vi alt for, at deltagerne på vores uddannelser, udviklingsforløb og kongresser både kan få fuldt lærings- og vidensudbytte og føle sig helt trygge i en turbulent tid. Se vores retningslinjer i forbindelse med COVID-19 her.

Alle i Substans – både vores konsulenter og de kursussteder vi samarbejder med – følger naturligvis de gældende retningslinjer og anbefalinger fra sundhedsmyndighederne, og tager alle de nødvendige forholdsregler for at undgå smittespredning. Vi har haft gode erfaringer med at indtænke digitale muligheder, så når det er nødvendigt, kan vi også skabe gode rammer for læring digitalt.

Til alle vores fysiske arrangementer sørger vi for:

  • At deltagerne kan sidde med minimum en meters afstand
  • Afspritter borde under alle pauser
  • Sikrer der er håndsprit og mundbind tilgængeligt
  • Alle oplæg og gruppedrøftelser foregår siddende og med front i samme retning
  • Ingen møder op ifald, de har symptomer på COVID-19
  • Forplejning serveres efter de særlige anbefalinger

 

Åbne uddannelsesforløb/kurser/temadag:

  • Alle vores uddannelser, kurser og temadage gennemføres i øjeblikket, da anbefalingerne fra myndighederne er, at de kan gennemføres, så længe arrangementet er under 500 deltagere, primært foregår siddende og man følger de anbefalede forholdsregler fra sundhedsstyrelsen.
  • Er man i karantæne, i risikogruppen eller fra sin egen kommune er pålagt et særligt udvidet forsigtighedsprincip, er det også muligt at deltage virtuelt på alle uddannelser, kurser og temadage. Vi vil, så godt som det virtuelle tillader det, understøtte erfaringsudveksling og dialogen på tværs, dog i en anden form end det er muligt ved fysisk tilstedeværelse.

 

Årskongres for myndighedsmedarbejdere:

  • Da anbefalingerne fra myndighederne er, at alle konferencer under 500 personer der primært foregår siddende kan gennemføres, så længe man følger de anbefalede forholdsregler fra sundhedsstyrelsen, afholder vi forsat kongressen.
  • Vi sikrer god afstand ved bordene (minimum 1 meter), afspritning af borde under pauser, håndsprit og mundbind. Alle oplæg og gruppedrøftelser foregår siddende og med front i samme retning.
  • Det er muligt at deltage virtuelt, hvis man er i karantæne, er i risikogruppen eller i sin kommune er pålagt et særlig udvidet forsigtighedsprincip. Vi vil understøtte erfaringsudveksling og dialogen på tværs så godt som de virtuelle løsninger tillader, dog i en anden form end det er muligt ved fysisk tilstedeværelse.
  • Hvis myndighedernes anbefalinger ændrer sig, så det ikke er muligt at mødes fysisk, omlægges kongressen som udgangspunkt til ren digital kongres. Skulle vi blive nødsaget til at flytte kongressen til anden dato, er det muligt at framelde uden omkostninger.

 

Udviklingsforløb og hjemkøbte uddannelser:

Vi har det sidste halve år, gjort os mange gode erfaringer med at omlægge vores uddannelser og udviklingsforløb, så de tager højde for både sikkerhed og læring. Det betyder, at hvis det ikke er muligt at gennemføre aftalte processer som planlagt i større grupper med fysisk fremmøde, vil vi sammen med kunden forsøge at gentænke forløbet med andre læringsgreb. Det kan fx være: digitale seminarer (med løbende breakouts i grupper/elektronisk, chat/håndsoprækningsfunktioner, flere skærme mm.), læringsvideoer, webinarer og tilpassede konkret beskrevne opgaver, der kan laves uden konsulentstøtte undervejs. Vi kombinerer også gerne de digitale muligheder med fysiske besøg i mindre grupper.

Vi finder løsninger, der passer til de behov, ønsker og muligheder, der er ift. den konkrete aktivitet og den konkrete kommune. De digitale løsninger er ikke det samme som de fysiske processer, men de digitale løsninger kan noget andet og nogle gange kan de tilmed understøtte større fokusering og fremdrift i processerne end det fysiske møde kan, hvis de bruges klogt.

Ønsker kunden ikke at gennemføre eller omlægge til en anden løsning, har vi pt. suspenderet vores normale kontraktlige bestemmelser grundet COVID-19. Så det er undtagelsesvist også muligt at rykke forløb uden omkostninger.

Substans’ almindelige aflysningsbetingelser er:

  • Hvis forløbet aflyses efter kontraktens indgåelse, vil vi som udgangspunkt kræve fuld betaling.
  • Hvis kunden, 3 måneder inden opstart, ønsker at ændre aftalte datoer, er der, et halvt år fra den aftalte startdato, mulighed for at aftale nye datoer uden ekstra omkostninger.
  • Ønskes forløbet skubbet efter de 3 måneder inden opstart opkræves som udgangspunkt 50% af den fulde pris.

 

Vi opdaterer hjemmesiden løbende i takt med, at situationen ændrer sig herunder myndighedernes krav og anbefalinger.

Har du yderligere spørgsmål, kan du kontakte partner, Charlotte Nejmann Kjær på: charlotte@substans-konsulenthus.dk eller 25444770 eller partner, Karin Storr på karin@substans-konsulenthus.dk eller 26 16 93 80

Pas godt på hinanden og alle de borgere, der har særlig brug for hjælp.