Gearskifte og overblik i samtalen
Det er ikke nemt at navigere i professionelle samtaler med modsatrettede interesser og rammer der ikke er til forhandling. Der kan nemt opstå brudte forventninger og skuffelse, ønsker der ikke kan imødekommes og konflikt. Men gennem træning af forskellige strategier og kommunikationsgreb, kan vi blive bedre til at navigere i og tage hånd om de konfliktfulde samtaler – og endda samtidig passe på både os selv og den anden, hvad end det er en kollega, samarbejdspartner eller borger.
På temadagen kommer vi til at se nærmere på betydning af den asymmetriske magtrelation ift. konflikthåndtering. Vi skal arbejde med det, vi kalder konfliktens anatomi, nemlig hvad er en konflikt og hvordan fungerer den. Alle deltagere på temadagen går hjem med en række strategier til, hvordan vi kan tage hånd om konflikten. Vi kommer også ind omkring konflikthåndtering i telefonsamtaler, da vi ved, at det for mange myndighedspersoner er her, de primære samtaler foregår. Endeligt skal vi også se nærmere på begrebet ”følelsesforvaltning”, og hvordan vi kan tage hånd om vores egne følelser og reaktioner i konflikten.
Praktisk om temadagen:
Undervisere på temadagen er uddannelseschef Louise Bjerre Bojsen Gosvig (København) og udviklingskonsulent Maja Dror (Aarhus).
Dette kursus findes også som hjemkøb. Kontakt os for at høre nærmere.
Kursusadministration
adm@substans-konsulenthus.dk
+45 23 10 15 55